/** */

Aktualności

Kolejne ograniczenia w ruchu na ulicy Młyńskiej i Meissnera

W najbliższą sobotę 18 listopada wprowadzone zostaną kolejne zmiany w organizacji ruchu w rejonie ulicy Młyńskiej i Meissnera, związane z budową linii tramwajowej KST IV od ulicy Mogilskiej do Mistrzejowic. Niestety, pasażerowie autobusów i kierowcy pojazdów indywidualnych muszą liczyć się z kolejnymi bardzo poważnymi utrudnieniami.

 

Główne zmiany tym razem polegać będą na przeniesieniu ruchu pojazdów na wschodnią jezdnię ulicy Młyńskiej i Meissnera. Przejazd będzie odbywał się w miejscu istniejącej, tymczasowej przełączki, w pobliżu skrzyżowania ulicy Młyńskiej i Miechowity. Powrót na właściwą jezdnię zlokalizowany będzie natomiast za skrzyżowaniem ulicy Meissnera z ulicą Chałupnika. W związku z taką zmianą organizacji ruchu, rondo Młyńskie stanie się czterowlotowym skrzyżowaniem, które będzie funkcjonować bez sygnalizacji świetlnej. Główny kierunek ruchu ma prowadzić w relacji od ulicy Pilotów w stronę ulicy Młyńskiej. Zawężeniu ulegną również obie jezdnie ulicy Lublańskiej, na odcinku od Ronda Polsad do Ronda Barei.

 

W związku z powyższymi zmianami w organizacji ruchu, korekcie ulegną trasy wybranych linii autobusowych oraz lokalizacje przystanków:

 

  • linie 129, 159, 608 w kierunku Czyżyny Dworzec / Osiedle Piastów / Osiedle Na Stoku będą kursować z pominięciem Ronda Młyńskiego, od razu skręcając w lewo z ulicy Miechowity w ulicę Młyńską;
    • zostanie utworzony dodatkowy przystanek Miechowity 72 dla linii 129, 159, 608, zlokalizowany na ulicy Miechowity, przed skrzyżowaniem z ulicą Młyńską;
    • przystanki Miechowity 03, Rondo Młyńskie 01, Miechowity 02 pozostaną bez obsługi;
  • przystanek Olsza II 02 zostanie rozdzielony i przeniesiony:
    • dla linii 105/405, 132, 138, 139, 610 – na ulicę Lublańską za zjazdem z Rondem Polsad w kierunku Ronda Barei. Po przywróceniu ruchu dwukierunkowego na ulicy Dobrego Pasterza zostanie zmieniona nazwa przystanku na Olsza II 72; 
    • dla linii 172 – na aleje Bora-Komorowskiego za zjazdem z Ronda Polsad, funkcjonujący jako Olsza II 74.
  • przystanek Pszona 02 zostanie przeniesiony za skrzyżowanie z ulicą Chałupnika;
  • przystanek Rondo Młyńskie 02 zostanie przesunięty o około 60 m w pobliże ulicy Żwirki i Wigury;
  • przystanek Rondo Młyńskie 04 zostanie przeniesiony na jezdnię wschodnią ulicy Meissnera.

 

W celu ułatwienia przejazdu dla autobusów Komunikacji Miejskiej w Krakowie, poza istniejącymi już pasami autobusowymi w ulicy Bora-Komorowskiego i Lublańskiej, wyznaczony zostanie nowy pas na ulicy Pilotów, w kierunku Ronda Młyńskiego. Zniknie natomiast pas autobusowy wzdłuż ulicy Młyńskiej oraz na ulicy Lublańskiej na dojeździe do Ronda Polsad od strony Ronda Barei, ze względu na zawężenie przekroju ulicy do jednego pasa w każdym kierunku.

 

Powyższe zmiany niewątpliwie jeszcze bardziej pogorszą możliwość przejazdu w rejonie realizowanej trasy tramwajowej do Mistrzejowic. Poniedziałek 20 listopada na pewno będzie się wiązał z ogromnymi utrudnieniami w przejeździe i opóźnieniami linii autobusowych. Warto więc w miarę możliwości omijać tę część miasta.

 

Na pocieszenie można dodać, że kilka dni później, w nocy z 22 na 23 listopada, planowane jest przywrócenie możliwości przejazdu po moście Dębnickim po obu pasach ruchu w każdym kierunku. Udrożnione zostanie też skrzyżowanie przy Domu Handlowym Jubilat. Tak więc przynajmniej w tej części miasta, po 5 miesiącach prac i ogromnych utrudnień w ruchu, będzie się jeździć trochę łatwiej i szybciej.

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 138 gości oraz 0 użytkowników.