/** */

Aktualności

Wiosenna korekta kolejowego rozkładu jazdy

W najbliższą niedzielę 10 marca wprowadzona zostanie pierwsza, tegoroczna korekta kolejowego rozkładu jazdy. W związku z tym, zmienią się godziny kursowania wybranych połączeń kolejowych, zarówno o charakterze krajowym, jak i regionalnym.

 

Wprowadzana korekta kolejowego rozkładu jazdy będzie obowiązywać od niedzieli 10 marca do 8 czerwca bieżącego roku. Zmiany rozkładu jazdy związane są między innymi z realizowanymi inwestycjami kolejowymi. Część z nich dobiega końca, dzięki czemu skróci się czas przejazdu, pociągi pojadą po nowych odcinkach linii kolejowych lub zaczną obsługiwać nowe przystanki. W wielu przypadkach korekty związane są jednak z ruszającymi lub kontynuowanymi pracami modernizacyjnymi.

 

Najważniejszą zmianą w naszym regionie będzie zauważalne skrócenie czasu przejazdu pociągów dalekobieżnych na linii z Krakowa do Zakopanego. Najszybsze z nich pokonają tę trasę w rekordowym czasie 2 godzin i 14-17 minut. Co ważne, szybciej pojedzie nie tylko pociąg EIC Tatry, ale również IC Karłowicz czy IC Witkacy. Rekordowy będzie też czas przejazdu z Warszawy do Zakopanego, który wyniesie 4 godziny i 44 minuty. Istotnej zmiany nie będzie za to w przypadku pociągu Luxtorpeda. Flagowe połączenie Kolei Małopolskich uruchomione zostanie w ciągu obu długich weekendów majowych, czyli od 1 do 5 maja i od 30 maja do 2 czerwca, jednak czas przejazdu będzie wynosił 2 godziny i 48 minut w jedną stronę i 2 godziny i 33 minuty w drugą. To wciąż dłużej niż pociąg Kasprowy, który w latach dziewięćdziesiątych był w stanie pokonać drogę z Krakowa do Zakopanego w ciągu 2 godzin i 30 minut przy aż trzech zmianach kierunku jazdy.

 

Na rozkład jazdy wpłyną też prace torowe. W związku z wdrażaniem systemu ETCS poziomu 2 na Centralnej Magistrali Kolejowej, który w przyszłości umożliwi ruch pociągów z prędkością powyżej 200 km/h, prędkość najszybszych pociągów EIC Premium tymczasowo zostanie obniżona do 160 km/h na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Psar. Spowoduje to wydłużenie czasu przejazdu z Krakowa do Warszawy od kilku do kilkunastu minut.

 

Wpływ na kształt rozkładu jazdy będzie mieć również ruszająca budowa przystanku kolejowego Kraków Piastów. Z tego względu, od 21 maja na odcinku Kraków Batowice - Zastów ruch pociągów będzie odbywał się tylko po jednym torze.

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 1298 gości oraz 1 użytkownik.