/** */

Aktualności

Tramwaje pojechały z ulicy Kocmyrzowskiej na Łowińskiego

Dziś udostępniony do regularnej eksploatacji został przebudowany odcinek torowiska pomiędzy ulicą Kocmyrzowską i Łowińskiego, w miejscu dawnego węzła W1. Dzięki temu, tramwaje linii 1 i 5 dotarły aż do przystanku Elektromontaż. Jednocześnie, od dziś do ruchu w Krakowie kierowana jest rekordowa liczba brygad tramwajowych, wynosząca obecnie 254.

 

Przypomnijmy, że od 22 kwietnia trwały prace przy demontażu tymczasowej przejazdówki torowej w rejonie przystanku Wańkowicza, która funkcjonowała w tym miejscu od grudnia 2022 roku. W związku z tym, tramwaje linii 1 i 5 przez dwa tygodnie nie kursowały po ulicy Kocmyrzowskiej, docierając w tym czasie do pętli w Bieńczycach. Dzisiaj udostępniono natomiast przebudowany układ torowy w rejonie powstającej drogi ekspresowej S7, umożliwiający przejazd tramwajów od ulicy Kocmyrzowskiej do ulicy Łowińskiego i dalej w kierunku Kombinatu. Dzięki temu, można było przedłużyć trasy linii 1 i 5 aż do przystanku Elektromontaż. Ponieważ w tym rejonie nie ma żadnej pętli, na której tramwaje mogłyby zawrócić, postanowiono pozostawić obsługę obu linii przez tabor dwukierunkowy. Wykorzystuje on do zawracania istniejącą przejazdówkę torową w rejonie II bramy zajezdni Nowa Huta.

 

Oddana do użytku trasa tramwajowa jest jedną z najbardziej imponujących na krakowskiej sieci. Tramwaje poruszają się bowiem po wysokim nasypie, z którego przy dobrej widoczności będzie można dostrzec nawet odległe Tatry. Takie rozwiązanie było niezbędne aby przejść ponad powstającą drogą ekspresową. Torowisko poprowadzone jest znacznie wyżej, niż wcześniej. Dodatkowo cały węzeł rozjazdów przesunięto na południowy-wschód w stosunku do funkcjonującego wcześniej. Na nowym wiadukcie nad planowaną trasą drogową zlokalizowano przystanek o nazwie Grodzki Urząd Pracy, który umożliwia dojazd bezpośrednio w pobliże tego obiektu. Dziś pasażerowie byli zadowoleni z tego rozwiązania. Druga para przystanków zlokalizowana będzie już na odnodze w kierunku Wzgórz Krzesławickich, w rejonie skrzyżowania z ulicą Darwina. Na razie jednak gotowe jest tylko torowisko wzdłuż ulicy Kocmyrzowskiej i Łowińskiego. Jesienią planuje się umożliwienie jazdy tramwajów w rejon przystanku Jarzębiny.

Nowy przystanek...
Widok na powsta...
Widok na powsta...
W tym miejscu p...
W tym miejscu p...
Rampa najazdowa...

Przedłużenie linii 1 i 5 do przystanku Elektromontaż skutkuje jeszcze jedną zmianą. Do obsługi każdej z linii skierowano bowiem dodatkową brygadę. Dzięki temu, od dziś do ruchu w dzień powszedni wysyłane są rekordowe 254 pociągi tramwajowe. Jest to najlepszy wyniki w historii Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Linie 1 i 5 obsługują wagony dwukierunkowe GT8N i N8S. Z nowego torowiska korzystają również tramwaje jednokierunkowe, wyjeżdżające i zjeżdżające do zajezdni. Na tym jednak nie koniec. Przewidziano bowiem łączenia linii 3 z linią 5. Rano dwa Stadlery Tango Lajkonik wyjeżdżające na trójkę, realizują kursy jako linia 5. Wieczorem natomiast jeden wagon z linii 3 zjeżdża po trasie linii 5 do zajezdni w Nowej Hucie. Dzięki temu, piątka nie jest wyłącznie obsługiwana przez tabor dwukierunkowy.

Przebudowany uk...
Wagon GT8C nume...
Dojazd do przys...
Z nowego torowi...
Zjazd z wiadukt...
Mijanka wagonów...
Wagon GT8N nume...
Zawracanie tram...
Wagon GT8N nume...
Wagon GT8N nume...
Wagon GT8N nume...
Tramwaje linii ...

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 1189 gości oraz 1 użytkownik.