/** */

Aktualności

Najciekawsze zmiany komunikacyjne na 81. Tour de Pologne

Dzisiaj na ulicach Krakowa i drogach okolicznych miejscowości odbywał się 7. etap wyścigu kolarskiego 81. Tour de Pologne oraz imprezy towarzyszące. W związku z tym, pasażerowie tramwajów i autobusów tradycyjnie musieli liczyć się z poważnymi utrudnieniami w funkcjonowaniu wielu linii i licznymi zmianami tras.

 

Wyścig Tour de Pologne co roku powoduje duże zamieszanie na krakowskich ulicach. W tym roku było podobnie, a sytuacja była jeszcze trudniejsza z uwagi na trwającą przebudowę ulicy Zwierzynieckiej i Kościuszki. Prześledźmy najciekawsze zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie, jakie miały dzisiaj miejsce w związku z odbywającym się wyścigiem kolarskim.

 

Od wczesnych godzin porannych na Salwator nie kursowała linia numer 502. Aby zapewnić dojazd dla mieszkańców tego rejonu, uruchomiono linię zastępczą 702, kursującą z Dworca Głównego Wschód przez plac Matejki, ulicę Basztową, Dunajewskiego, Straszewskiego, Piłsudskiego, aleję Krasińskiego, Dunin-Wąsowicza, Senatorska na Salwator. Powrót odbywał się ulicami: Mlaskotów, Salwatorską, Filarecką, plac Na Stawach, Stachowicza, Borelowskiego-Lelewela, Dunin-Wąsowicza, aleją Krasińskiego, Piłsudskiego, Straszewskiego, Podwale, Dunajewskiego, Basztowa, Pawia, tunel św. Rafała Kalinowskiego na Dworzec Główny Wschód. Linia kursowała cały dzień z częstotliwością co około 30 minut i byłą obsługiwana przez mikrobusy Automet Cityliner Smile numer PA104 i PA105. Dzięki małym gabarytom, minibusy mogły poruszać się po ulicach, po których nie byłyby w stanie przejechać nawet mniejsze autobusy komunikacji miejskiej.

Minibus Automet...
Minibus Automet...

Tradycyjnie największe utrudnienia miały miejsce w rejonie krakowskich Błoń w godzinach popołudniowych. Od północy zamknięta była aleja 3 Maja, od 5:00 aleja Focha i ulica Kałuży, od 11:30 ulica Piastowska, natomiast od 13:30 jezdnia zachodnia alei Mickiewicza i alei Krasińskiego oraz ulica Reymonta. Spowodowało to poważne zmiany w funkcjonowaniu wielu linii komunikacji miejskiej. Tradycyjnie, nie było możliwości dojazdu do pętli autobusowej Cichy Kącik oraz przejazdu na Wolę Justowską. Linie autobusowe zwykle tam kursujące, docierały do skrzyżowania ulicy Armii Krajowej i Przybyszewskiego. Zawracały tam linie 102 i 159. Linia 152 kursowała natomiast aż do Bronowic SKA.

Autobus AMZ Cit...
Autobus Mercede...
Autobus Solaris...

Od godziny 15:00 wyłączona została trasa tramwajowa do Cichego Kącika. Spowodowało to nie tylko skierowanie linii 1 do Dworca Towarowego oraz linii 20 na Dajwór, ale również konieczność przekierowania linii 0. Dwa ostatnie kursy wykonała ona do pętli Tauron Arena Kraków Wieczysta. Dziś Krakowską Linie Muzealną obsługiwał skład SN4+PN3 - 151+555, tak więc była możliwość jego zobaczenia i odbycia podróży po ulicy Lubicz i Mogilskiej.

Historyczny skł...
Skład SN4+PN3 -...
Skład SN4+PN3 -...

Po godzinie 17:00 stopniowo zaczęto przywracać ruch na zamkniętych ulicach, a sytuacja komunikacyjna w naszym mieście zaczęła wracać do normy.

 

Komentarze  

 
+2 #1 Piotr Zaleski 2024-08-19 14:10
Ciekawy jestem ile osób skorzystało z tego 702 - szczególnie w relacji z Salwatora gdy robił nawrotkę dopiero na Rondzie Grunwaldzkim. Do tego jeszcze częstotliwość co 30 minut bez wyznaczonego rozkładu jazdy oraz brak jakiegokolwiek przystanku pomiędzy Salwatorem a Jubilatem - to kto na Salwatorze czekał na cos takiego? Wydaje się że bardziej racjonalny był spacer do przystanku pod Jubilat gdzie jest wiele innych linii.
 

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 244 gości oraz 1 użytkownik.