/** */

MAN NL253 Hybrid

W pierwszej połowie grudnia 2015 roku, krakowskie MPK testowało kolejny hybrydowy autobus. Tym razem na ulicach naszego miasta pojawił się autobus MAN Lion’s City NL253 Hybrid. Pojazd przebywał w Krakowie przez dwa tygodnie, kursując w tym czasie na linii numer 124.

 

Hybrydowy MAN wyposażony jest w silnik spalinowy spełniający normy Euro 6 i silnik elektryczny. W autobusie zastosowano także superkondensator do magazynowania energii odzyskiwanej podczas hamowania. Dzięki temu, zużywa on do 30% mniej oleju napędowego w porównaniu do autobusów z tradycyjnym silnikiem. To przekładać się ma na redukcję emisji dwutlenku węgla nawet do 26 ton w okresie rocznej eksploatacji. Efektem ubocznym takiego napędu jest praktycznie brak hałasu emitowanego przy ruszaniu pojazdu. Dodatkowo, dzięki instalacji automatycznego systemu „start-stop” silnik pozostaje wyłączony przez okres do 40% czasu eksploatacji. W autobusie zastosowano także segmentowe ściany boczne. Wieloczęściowa konstrukcja paneli ścian bocznych oznacza, że w przypadku uszkodzenia nie trzeba wymieniać poszycia całej ściany. Możliwa jest bowiem szybka wymiana pojedynczego uszkodzonego segmentu.

 

MAN NL253 Hybrid ma 12 metrów długości i dwie pary drzwi. Jednorazowo może zabrać na pokład 76 osób, w tym 28 na miejscach siedzących. Testowy egzemplarz podczas trwania testów w Krakowie otrzymał numer taborowy DN999 i stacjonował w zajezdni Wola Duchacka. Kierowany był do obsługi linii numer 124.

Testowy MAN Lio...
Testowy MAN od ...

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 552 gości oraz 1 użytkownik.