/** */

King Long PEV6

W lipcu 2024 roku na ulicach Krakowa gościł chiński autobus elektryczny King Long PEV6. W związku z tym, że pojazd mierzył 6 metrów długości, testowano go na liniach: 116, 176/476, 180 i 198, zwykle obsługiwanych przez wozy klasy mini. W naszym mieście przebywał w okresie od 12 do 25 lipca.

 

Firma King Long jest jednym z największych producentów autobusów na świecie. Powstała w 1988 roku w Chinach. Koncentruje się na produkcji autobusów średniej i dużej wielkości oraz małych samochodów dostawczych. Wytwarza także autobusy elektryczne o długości 6 i 9 metrów. Właśnie takie pojazdy zaproponowała dla polskiego rynku.

 

Wizyta chińskiego autobusu w Krakowie rozpoczęła się od jego prezentacji wraz z dłuższym modelem w dniu 11 lipca 2024 roku na placu pomiędzy Barbakanem i Bramą Floriańską. Pokazano tam model PEV6, mierzący 6 metrów długości i posiadający jedne dwuskrzydłowe drzwi. Właśnie ten pojazd pozostał w Krakowie na testy z pasażerami. Na jednym ładowaniu był w stanie przejechać do 200 kilometrów. Oprócz modelu PEV6, zaprezentowano też dłuższy pojazd chińskiego producenta, noszący oznaczenie PEV9. Mierzył on 9 metrów długości i posiadał dwoje drzwi. Na jednym ładowaniu, które trwało około 2 godzin, był w stanie przejechać do 300 kilometrów.

 

Autobus King Long PEV6 testowany był na ulicach Krakowa do 25 lipca. W tym czasie kierowano go do obsługi linii, na których zwykle kursują pojazdy klasy mini, czyli: 116, 176/476, 180 i 198. Był też wykorzystywany do obsługi przejazdów w ramach usługi Telebus. Dodatkowo, w dniu 21 lipca zaprezentowano go podczas festynu zorganizowanego na pętli Kombinat. Można go tam było zobaczyć w towarzystwie historycznych autobusów komunikacji miejskiej, należących do krakowskiego MPK. King Long PEV6 na czas testów w naszym mieście otrzymał numer taborowy DE698. Został przydzielony do zajezdni Wola Duchacka.

 

Były to pierwsze jazdy próbne autobusu zeroemisyjnego klasy mini w naszym mieście. Pojazd, dzięki swoim wymiarom, idealnie nadawał się do poruszania po wąskich ulicach centrum miasta. Posiadał jedne dwuskrzydłowe drzwi, zamontowane pomiędzy osiami. Na pokład mógł zabrać 22 pasażerów, w tym 12 na miejscach siedzących. Oprócz tego wyposażony był między innymi w inteligentny system odzyskiwania energii z funkcją DSAC, czy system elektronicznych lusterek i kamer 360 stopni.

Autobus King Lo...
Drugi zaprezent...
Autobus King Lo...
Autobus King Lo...
Autobus King Lo...
Autobus King Lo...
Autobus King Lo...
Autobus King Lo...
Autobus King Lo...
Autobus King Lo...
Przedział pasaż...
Przedział pasaż...

 

 

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 596 gości oraz 1 użytkownik.