King Long PEV6
- Nadrzędna kategoria: Autobusy
- Kategoria: Autobusy testowane w Krakowie
- Opublikowano: sobota, 12, październik 2024 21:00
- PSMKMS
- Odsłony: 717
W lipcu 2024 roku na ulicach Krakowa gościł chiński autobus elektryczny King Long PEV6. W związku z tym, że pojazd mierzył 6 metrów długości, testowano go na liniach: 116, 176/476, 180 i 198, zwykle obsługiwanych przez wozy klasy mini. W naszym mieście przebywał w okresie od 12 do 25 lipca.
Firma King Long jest jednym z największych producentów autobusów na świecie. Powstała w 1988 roku w Chinach. Koncentruje się na produkcji autobusów średniej i dużej wielkości oraz małych samochodów dostawczych. Wytwarza także autobusy elektryczne o długości 6 i 9 metrów. Właśnie takie pojazdy zaproponowała dla polskiego rynku.
Wizyta chińskiego autobusu w Krakowie rozpoczęła się od jego prezentacji wraz z dłuższym modelem w dniu 11 lipca 2024 roku na placu pomiędzy Barbakanem i Bramą Floriańską. Pokazano tam model PEV6, mierzący 6 metrów długości i posiadający jedne dwuskrzydłowe drzwi. Właśnie ten pojazd pozostał w Krakowie na testy z pasażerami. Na jednym ładowaniu był w stanie przejechać do 200 kilometrów. Oprócz modelu PEV6, zaprezentowano też dłuższy pojazd chińskiego producenta, noszący oznaczenie PEV9. Mierzył on 9 metrów długości i posiadał dwoje drzwi. Na jednym ładowaniu, które trwało około 2 godzin, był w stanie przejechać do 300 kilometrów.
Autobus King Long PEV6 testowany był na ulicach Krakowa do 25 lipca. W tym czasie kierowano go do obsługi linii, na których zwykle kursują pojazdy klasy mini, czyli: 116, 176/476, 180 i 198. Był też wykorzystywany do obsługi przejazdów w ramach usługi Telebus. Dodatkowo, w dniu 21 lipca zaprezentowano go podczas festynu zorganizowanego na pętli Kombinat. Można go tam było zobaczyć w towarzystwie historycznych autobusów komunikacji miejskiej, należących do krakowskiego MPK. King Long PEV6 na czas testów w naszym mieście otrzymał numer taborowy DE698. Został przydzielony do zajezdni Wola Duchacka.
Były to pierwsze jazdy próbne autobusu zeroemisyjnego klasy mini w naszym mieście. Pojazd, dzięki swoim wymiarom, idealnie nadawał się do poruszania po wąskich ulicach centrum miasta. Posiadał jedne dwuskrzydłowe drzwi, zamontowane pomiędzy osiami. Na pokład mógł zabrać 22 pasażerów, w tym 12 na miejscach siedzących. Oprócz tego wyposażony był między innymi w inteligentny system odzyskiwania energii z funkcją DSAC, czy system elektronicznych lusterek i kamer 360 stopni.