/** */

Scania Castrosua

Wysokie temperatury w lipcu 2006 roku sprawiły, że krakowskie MPK coraz poważniej zaczęło zastanawiać się nad zakupem klimatyzowanych pojazdów. Aby sprawdzić, jak wygląda i o ile droższa jest eksploatacja autobusu wyposażonego w chłodzenie wnętrza, pod koniec lipca sprowadzono do zajezdni w Płaszowie na testy autobus Scania Castrosua, wyprodukowany w Hiszpanii.

 

Scania Castrosua, a właściwie CN94UA6X2/2, to odpowiednik znanej nam w Krakowie przegubowej Scanii Omni City. Podwozie pojazdu jest identyczne jak w krakowskich Omniach. Autobus różni się za to wyglądem nadwozia. Nie posiada też czwartych drzwi na końcu pojazdu. W środku podłoga jest płaska na całej długości. 

 

Przed rozpoczęciem jazd testowych po naszym mieście w autobusie zamontowano wyświetlacze rodem z Jelcza 120M, a także kasowniki. Hiszpańska Scania po raz pierwszy pojawiła się na ulicach Krakowa w dniu 1 sierpnia. Przez cały dzień jeździła na linii 105. Pasażerowie bardzo szybko zauważyli, że pojazd jest klimatyzowany, a to z prostego powodu - po prostu było im zimno w środku. Autobus przez cały sierpień i wrzesień kursował po Krakowie, głównie na linii 105. Z badań, jakie przeprowadzono podczas jazd testowych, wyszło że autobus z klimatyzacją zużywa średnio 7l więcej na 100km. W rezultacie koszt 1 kilometra droższy jest o 28 groszy.

 

Mimo to, krakowskie MPK zdecydowało się na zakup sześciu autobusów tego typu. Pojazdy te nie są nowe, wyprodukowane zostały w 2003 roku. Ich dotychczasowy hiszpański właściciel postanowił pozbyć się Scanii z powodu braku pracy dla nich, żądając przy tym bardzo niskiej ceny. W rezultacie krakowskie MPK zakupi sześć używanych, trzyletnich, w pełni niskopodłogowych pojazdów za cenę dwóch nowych. Autobusy trafić mają do Krakowa pod koniec listopada.

Scania Castrosu...
Wnętrze autobus...
Zdjęcie Scanii ...

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 407 gości oraz 0 użytkowników.