Scania Castrosua
- Nadrzędna kategoria: Autobusy
- Kategoria: Autobusy testowane w Krakowie
- Opublikowano: wtorek, 11, grudzień 2012 21:35
- PSMKMS
- Odsłony: 1606
Wysokie temperatury w lipcu 2006 roku sprawiły, że krakowskie MPK coraz poważniej zaczęło zastanawiać się nad zakupem klimatyzowanych pojazdów. Aby sprawdzić, jak wygląda i o ile droższa jest eksploatacja autobusu wyposażonego w chłodzenie wnętrza, pod koniec lipca sprowadzono do zajezdni w Płaszowie na testy autobus Scania Castrosua, wyprodukowany w Hiszpanii.
Scania Castrosua, a właściwie CN94UA6X2/2, to odpowiednik znanej nam w Krakowie przegubowej Scanii Omni City. Podwozie pojazdu jest identyczne jak w krakowskich Omniach. Autobus różni się za to wyglądem nadwozia. Nie posiada też czwartych drzwi na końcu pojazdu. W środku podłoga jest płaska na całej długości.
Przed rozpoczęciem jazd testowych po naszym mieście w autobusie zamontowano wyświetlacze rodem z Jelcza 120M, a także kasowniki. Hiszpańska Scania po raz pierwszy pojawiła się na ulicach Krakowa w dniu 1 sierpnia. Przez cały dzień jeździła na linii 105. Pasażerowie bardzo szybko zauważyli, że pojazd jest klimatyzowany, a to z prostego powodu - po prostu było im zimno w środku. Autobus przez cały sierpień i wrzesień kursował po Krakowie, głównie na linii 105. Z badań, jakie przeprowadzono podczas jazd testowych, wyszło że autobus z klimatyzacją zużywa średnio 7l więcej na 100km. W rezultacie koszt 1 kilometra droższy jest o 28 groszy.
Mimo to, krakowskie MPK zdecydowało się na zakup sześciu autobusów tego typu. Pojazdy te nie są nowe, wyprodukowane zostały w 2003 roku. Ich dotychczasowy hiszpański właściciel postanowił pozbyć się Scanii z powodu braku pracy dla nich, żądając przy tym bardzo niskiej ceny. W rezultacie krakowskie MPK zakupi sześć używanych, trzyletnich, w pełni niskopodłogowych pojazdów za cenę dwóch nowych. Autobusy trafić mają do Krakowa pod koniec listopada.

