Mercedes Conecto G
- Nadrzędna kategoria: Autobusy
- Kategoria: Autobusy testowane w Krakowie
- Opublikowano: poniedziałek, 10, listopad 2014 22:00
- PSMKMS
- Odsłony: 3471
W okresie od 16 listopada do 1 grudnia 2013 roku krakowski oddział firmy Mobilis testował na ulicach naszego miasta autobus Mercedes 628 B02 Conecto G. Pojazd przebywał w Krakowie w związku z wcześniejszym podpisaniem umowy pomiędzy ZIKiT a Mobilisem na świadczenie usług przewozowych w latach 2014 - 2024.
Autobus Mercedes 628 B02 Conecto G jest pojazdem przegubowym, w pełni niskopodłogowym, wyposażonym w silnik spełniający normy emisji spalin EURO 6. Pojazd zbliżony jest wyglądem do autobusów Mercedes Citaro, eksploatowanych od kilku lat przez krakowskie MPK. Mimo, że model ten jest zubożoną wersją Citaro, na pasażerach krakowskiej komunikacji miejskiej zrobił całkiem niezłe wrażenie.
Pojazd w ramach testów w Krakowie przez pierwszy tydzień kursował na linii 152. Natomiast w drugim tygodniu testów pojawił się na linii 178. Identyczne pojazdy zakupione zostały do obsługi linii numer 152, 159, 178, 352 i 502 w ramach nowego kontraktu, jaki Mobilis zaczął realizować od 1 sierpnia 2014 roku.
Prezentowany pod koniec 2013 roku egzemplarz Mercedesa 628 B02 Conecto G kilka miesięcy później powrócił do Krakowa wraz z drugim autobusem testowym tego typu, a także Mercedesem Citaro w wersji C2. Pobyt tych pojazdów w naszym mieście związany był z opóźnieniem w dostawie czterech zamówionych przegubowców, które wcześniej uległy zniszczeniu w wyniku katastrofy drogowej w Słowenii podczas transportu wozów z fabryki w Turcji do Polski. W oczekiwaniu na wyprodukowanie nowych pojazdów, Mercedes użyczył Mobilisowi testowe egzemplarze swoich autobusów, w tym dwa Mercedesy Conecto. Oba pojazdy wyposażone został zgodnie ze specyfikacją przetargową. Co więcej, kolor ich pudeł dostosowano do aktualnie obowiązujących zasad malowania pojazdów Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Autobusy kursowały po Krakowie we wrześniu i październiku 2014 roku, nosząc numery taborowe MC334 i MC335.
Komentarze
Zaś ja chcę, aby Mobilis dbał o autobusy. Nie ważne co wybiorą - czy Solarisa Urbino 18, czy Conecto, czy Scanię. Jeżdżę codziennie 178 i widzę w jakim są stanie, choć to pojazdy z 2008 roku (MPK ma w lepszym stanie SU18 BR-711-736 z lat 2005-2006). W tych Mobilisu wszystko skrzeczy, klapa przy silniku wewnątrz latała, okno samo się otworzyło nie raz (to były maszyny MR901-906). Wiele śrub brakuje im... Ten Mercedes diabli wezmą jak nie będzie się dbało o niego.