Solaris Urbino 12 Electric
- Nadrzędna kategoria: Autobusy
- Kategoria: Autobusy testowane w Krakowie
- Opublikowano: poniedziałek, 18, maj 2015 21:00
- PSMKMS
- Odsłony: 2864
Wiosną 2014 roku do Krakowa sprowadzone zostały na testy cztery autobusy elektryczne. Wśród nich był również, jako jedyny pojazd dwunastometrowy, Solaris Urbino 12 Electric. Razem z pozostałymi autobusami elektrycznymi, rozpoczął on w dniu 29 kwietnia, próbną roczną eksploatację na linii numer 154.
Solaris Urbino 12 Electric jest drugim elektrycznym pojazdem tej marki, testowanym na ulicach Krakowa. Wcześniej, w naszym mieście prezentowany był krótszy model podpoznańskiego producenta. Dwunastometrowa wersja właściwie nie różni się od standardowego pojazdu. Do środka prowadzi troje, dwuskrzydłowych drzwi.
Autobus na czas testów w Krakowie otrzymał numer taborowy DK602. Dodatkowo, jako jedyny spośród elektrycznych pojazdów kursujących po naszym mieście, autobus obklejony został folią, dzięki czemu kursuje po Krakowie w biało-granatowych barwach. Autobus początkowo kursował na linii numer 154. Później jednak, po sprowadzeniu kolejnego elektrycznego autobusu Skoda PERUN 26BB HE, zbudowanego na bazie Solarisa Urbino 12, pojazd ten zaczął pojawiać się również na linii numer 115. Przy okazji w naszym mieście wystąpiła jedyna w swoim rodzaju okazja do porównania dwóch elektrycznych pojazdów, zbudowanych na bazie jednego autobusu, ale wyposażonych w różny osprzęt elektryczny.
W marcu 2015 roku Solaris dokonał wymiany pojazdu przebywającego na testach w Krakowie. Autobus elektryczny oznaczony w naszym mieście numerem taborowym DK602 powrócił do producenta, natomiast w zamian sprowadzony został inny dwunastometrowy egzemplarz, zasilany energią elektryczną. Pojazd ten oznaczony został numerem DK608 i od poprzednika różnił się, poza malowaniem, przede wszystkim sposobem odbioru energii do ładowania. Autobus ten wyposażony został bowiem w składany odbierak do prądu. W zajezdni Wola Duchacka zamontowano natomiast specjalne stanowisko, na którym elektryczny Solaris może ładować akumulatory. Pojazd ten przez kilka miesięcy pozostał w Krakowie na testach, kursując w tym czasie na linii numer 154.
Komentarze
Bardziej "134"