/** */

Stacja techniczna ICE w Berlinie

Pociągi Inter-City Express (ICE) są chlubą kolei niemieckich. Charakterystyczne składy kursują z prędkością od 200 do nawet 330 km/h. Obsługują sieć szybkich połączeń pomiędzy najważniejszymi miastami Niemiec oraz w sąsiadujących krajach: Austrii, Belgii, Danii, Francji, Holandii czy Szwajcarii.

 

Pierwsze szybkie pociągi wyjechały na niemieckie tory w 1991 roku. Próby prototypowym pociągiem testowym rozpoczęły się jednak znacznie wcześniej, bo już  w 1985 roku. Dziś po Niemczech kursuje kilka generacji pociągów ICE. Starsze składają się z lokomotyw umieszczonych na końcach składu. Młodsze są zespołami trakcyjnymi, w których nie ma osobnej lokomotywy, a w każdym z wagonów znajduje się wózek napędowy.

 

Szybkie pociągi wymagają właściwej obsługi. W całych Niemczech rozlokowanych jest dziesięć stacji technicznych, z czego siedem zbudowanych zostało od podstaw specjalnie do obsługi pociągów ICE. We wszystkich stacjach przeprowadzane są podstawowe przeglądy techniczne, a także remonty bieżące. Podczas normalnej obsługi technicznej, pociągi nie są dzielone. Natomiast w przypadku poważniejszych prac, istnieje możliwość rozłączenia poszczególnych wagonów.

 

Poniżej zapraszam na fotograficzną wycieczkę po berlińskim Centrum Obsługi Technicznej ICE, znajdującym się w dzielnicy Karlshorst. 

Hala w Centrum ...
Budynek hali w ...
Hala składa się...
Pociąg ICE-1 po...
Należący do naj...
W hali prowadzo...
Kanał do przegl...
Urządzenie służ...
Wózek służący d...
Stanowisko do d...
Pojazd służący ...
Wymiana jednego...
Zużyty zestaw k...
Kontrola podwoz...
Nowy zestaw koł...
Ściana czołowa ...
Bezpieczeństwo ...
Znajomy pojazdy...
Wykładzina czek...
Dyspozytornia k...

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 223 gości oraz 1 użytkownik.