/** */

Warszawa - Budowa trasy tramwajowej na Wilanów

Po wielu latach powolnego rozwoju sieci tramwajowej w Warszawie i skupieniu uwagi przede wszystkim na budowie metra, trzecia dekada dwudziestego pierwszego wieku przyniosła w końcu rozpoczęcie kilku nowych inwestycji. Wśród nich była realizacja dużego projektu, obejmującego powstanie trasy tramwajowej od Dworca Zachodniego przez Pole Mokotowskie do Wilanowa.

Czytaj więcej...

Nowe trasy tramwajowe

Od kilku lat w naszym kraju trwa intensywna rozbudowa większości sieci tramwajowych. W trend ten wpisała się również Warszawa, w której jeszcze na początku obecnego stulecia stawiano główny nacisk na budowę metra. W dniu 21 stycznia 2013 roku w stolicy oddano do użytku pierwszą od 2005 roku nową trasę tramwajową. W kolejnych latach realizowano dalsze jej przedłużenia.

Czytaj więcej...

Nowa końcówka Metro Wierzbno

Wiosną w 2017 roku w Warszawie uruchomiona została nowa końcówka, umożliwiająca zawrócenie tramwajów dwukierunkowych. Powstała ona w rejonie przystanku "Metro Wilanowska" i służy do zmiany kierunku wagonów tramwajowych obsługujących linię numer 31.

 

Czytaj więcej...

Budowa trasy tramwajowej w ulicy Kasprzaka

W dniu 5 marca 2022 roku w Warszawie ruszyła budowa kolejnej trasy tramwajowej. Tym razem inwestycja zaplanowana została w zachodniej części miasta. Przebieg torowiska częściowo zaprojektowano w śladzie dawnej linii tramwajowej wzdłuż ulicy Kasprzaka.

 

Czytaj więcej...

150 lat tramwajów w Warszawie

W dniu 11 grudnia 1866 roku na ulice Warszawy wyjechały pierwsze tramwaje konne. Dzień ten można więc uznać za początek historii tego środka transportu miejskiego w naszym kraju. Dokładnie 150 lat później, w dniu 11 grudnia 2016 roku Tramwaje Warszawskie zorganizowały uroczyste obchody, w ramach których przygotowano szereg atrakcji dla miłośników pojazdów szynowych.

Czytaj więcej...

Zajezdnia Praga

Jedyną zajezdnią Tramwajów Warszawskich, położoną na prawym brzegu Wisły, jest Zakład Realizacji Przewozów R2 - Praga, zlokalizowany przy ulicy Kawęczyńskiej 16. Obiekt ten w przyszłości ma być przeznaczony na stołeczne Muzeum Komunikacji.

 

Czytaj więcej...

Zajezdnia Mokotów

Na południe od centrum Warszawy zlokalizowana jest zajezdnia Mokotów, a dokładniej Zakład Realizacji Przewozów R3 - Mokotów, położony przy ulicy Woronicza 27. Stacjonują tu nie tylko pojazdy liniowe, ale również większość warszawskich wagonów historycznych.

 

Czytaj więcej...

Zajezdnia Wola i Zakład Naprawy Tramwajów

Tramwaje Warszawskie posiadają obecnie cztery czynne zajezdnie tramwajowe. Wśród nich, najstarszą jest zajezdnia Wola. W tym samym miejscu znajdują się również Zakład Naprawy Tramwajów. Kompleks obiektów należących Tramwajów Warszawskich zlokalizowany jest w kwartale ulic: Siedmiogrodzka, Sienkiewicza, Wolska i Karolkowa. Przez środek przebiega natomiast ulica Młynarska.

Czytaj więcej...

Zajezdnia Żoliborz

Spośród czterech zajezdni eksploatowanych obecnie przez Tramwaje Warszawskie, najmłodszą jest Zakład Realizacji Przewozów R4 - Żoliborz im. S. Ostrowskiego, położony przy ulicy Zgrupowania AK „Kampinos” 10 w Młocinach, będących częścią dzielnicy Bielany. Obiekt ten jest obecnie modernizowany i rozbudowywany.

Czytaj więcej...

Zakład Energetyki Trakcyjnej i Torów

Spółka Tramwaje Warszawskie poza czterema zajezdniami tramwajowymi oraz zakładem remontu wagonów T3 dysponuje również Zakładem Energetyki Trakcyjnej i Torów, noszącym oznaczenie T1 i zlokalizowanym przy alei Prymasa Tysiąclecia 102. W miejscu tym skupiają się wszystkie działania związane z utrzymaniem infrastruktury tramwajowej w Stolicy.

Czytaj więcej...

Superkondensatory w akcji

W sierpniu 2015 roku na kilka dni warszawska sieć tramwajowa podzielona została na dwie części. Wszystko z powodu prowadzonych prac torowych w ulicy Grójeckiej. Tramwaje od strony centrum zawracały na pętli przy placu Narutowicza, natomiast odcięty odcinek obsługiwały wagony PESA 128N.

Czytaj więcej...

Warszawskie pociągi 3x105Na

Warszawa była jednym z kilku polskich miast, na ulicach których można było zobaczyć pociągi 3x105Na. Chociaż jeszcze w 2015 roku nic nie zapowiadało końca funkcjonowania tego typu składów w Stolicy, ich zniknięcie nieoczekiwanie przyspieszyło rozpoczęcie przebudowy ulicy Marynarskiej. W wyniku rozpoczętej inwestycji, warszawskie trójskłady przestały być potrzebne.

Czytaj więcej...

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 161 gości oraz 0 użytkowników.