/** */

150 lat tramwajów w Warszawie

W dniu 11 grudnia 1866 roku na ulice Warszawy wyjechały pierwsze tramwaje konne. Dzień ten można więc uznać za początek historii tego środka transportu miejskiego w naszym kraju. Dokładnie 150 lat później, w dniu 11 grudnia 2016 roku Tramwaje Warszawskie zorganizowały uroczyste obchody, w ramach których przygotowano szereg atrakcji dla miłośników pojazdów szynowych.

 

W związku ze 150 rocznicą uruchomienia tramwajów konnych, Tramwaje Warszawskie otworzyły bramy zlokalizowanego tuż obok zajezdni Wola Zakładu Techniki T-3. W obiekcie tym na co dzień dokonuje się remontów i modernizacji posiadanego parku wagonów tramwajowych.

 

Aby ułatwić dojazd do zakładu zlokalizowanego przy ulicy Młynarskiej, uruchomiona została specjalna linia tramwajowa numer 150, kursująca z częstotliwością co 15 minut z zajezdni Wola do pętli przy ulicy Czynszowa na Pradze. Dodatkowo, pierwsi uczestnicy obchodów przybyli na miejsce na pokładzie tramwajów, uczestniczących w specjalnej paradzie, która przejechała z ulicy Grójeckiej przez Aleje Jerozolimskie na Pragę i z powrotem przez Aleję Solidarności do zajezdni Wola. W przejeździe udział wzięło osiem wagonów od najstarszych historycznych pojazdów po najnowsze niskopodłogowe tramwaje: A numer 43 z 1907 roku, Lw numer 541 z 1925 roku, K numer 445 z 1940 roku, N numer 674 z 1951 roku, 13N numer 407 z 1967 roku, 105N numer 1000 z 1975 roku, 116N numer 3003 z 1999 roku i 134N numer 3810 z 2015 roku.

A z roku 1907 – najstarszy tramwaj elektryczny, Lw z roku 1925, K z roku 1940, N z roku 1951,13N z roku 1967,105N z roku 1975, 116N z roku 1999,134N z roku 2015

Czytaj więcej: http://infotram.pl/150-lat-warszawskich-tramwajow-konnych-bedzie-parada-_more_89891.html

 

Sam teren Zakładu Techniki T-3 został odpowiednio przygotowany na przybycie gości. Zwiedzający mogli na miejscu zobaczyć na przykład wagony techniczne, eksploatowane przez Tramwaje Warszawskie. Były to między innymi: wagon szlifierka, wagon laboratorium, czy jeden z najnowszych wagonów technicznych typu 4NA-DT. Zwiedzający mogli zobaczyć tramwaje zarówno od spodu, jak i z góry dzięki możliwości wejścia na tak zwane „bocianie gniazda”. Zaprezentowano także działanie suwnicy służącej do transportu remontowanych tramwajów pomiędzy poszczególnymi stanowiskami, a także historyczne omnibusy konne, w tym piętrowy. Dla najmłodszego pokolenia przygotowano szereg atrakcji, wystawę makiet kolejowych, konkursy czy słodycze. Podczas imprezy można było nabyć wszelkie wydawnictwa związane z historią Tramwajów Warszawskich.

 

Obchody 150-lecia tramwajów w Warszawie cieszyły się ogromnym zainteresowaniem zwiedzających. Imprezę poza Spółką Tramwaje Warszawskie zorganizował Warszawski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej.

 

Impuls

Parada wagonów ...
Wagon typu A ma...
Trzy pokolenia ...
Wagon typu K na...
Wagony tramwajo...
Wagon techniczn...
Wagon służący d...
Jeden z najnows...
Pulpit motornic...
Wagon typu 105N...
Historyczne tra...
Tramwaj Laborat...
Wagony PESA 120...
Omnibus konny. ...
Piętrowy omnibu...
Wagon typu 116N...
Spotkanie wagon...

Zaloguj się, aby dodawać komentarze.

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 128 gości oraz 0 użytkowników.