/** */

Pierwsze niskopodłogowe tramwaje we Wrocławiu

Wrocławskie MPK dopiero w 2006 roku wprowadziło do eksploatacji pierwsze, niskopodłogowe wagony tramwajowe. Wcześniej przedsiębiorstwo skupiło się na modernizacji posiadanego taboru, jednocześnie rezygnując z zakupu używanych pojazdów, pochodzących z Europy Zachodniej, tak jak to czyniły inne polskie miasta.

Czytaj więcej...

Budowa trasy tramwajowej przez Popowice

Budowa trasy tramwajowej przez wrocławską dzielnicę Popowice była jedną z najdłużej planowanych inwestycji komunikacyjny w stolicy Dolnego Śląska. Właśnie tędy pierwotnie miało prowadzić torowisko na osiedle Kozanów, które ostatecznie najpierw uzyskało połączenie do ulicy Legnickiej. W końcu jednak rozpoczęły się prace przy uzupełnieniu brakującego fragmentu sieci tramwajowej.

Czytaj więcej...

Budowa trasy tramwajowej na Nowy Dwór

Wrocław kontynuuje prace nad rozbudową sieci tramwajowej. W 2019 roku udało się otworzyć odcinek torowiska wzdłuż ulicy Hubskiej. Jednocześnie rozpoczęły się roboty przy trasie przez Popowice. W tym samym okresie ruszyła największa spośród realizowanych inwestycji, czyli budowa trasy na Nowy Dwóch. Z jej rozpoczęciem były jednak bardzo duże problemy.

Czytaj więcej...

Dni otwarte zajezdni Popowice - 18-19.09.2021

Od kilku lat we wrześniu organizowany jest Dzień Otwarty Zajezdni Popowice, w ramach którego wszyscy chętni mogą zapoznać się z historycznym taborem komunikacji miejskiej, zgromadzonym we Wrocławiu. Podobnie było w 2021 roku, gdy dawna zajezdnia otworzyła swoje bramy dla zwiedzających na aż dwa dni - 18 i 19 września.

Czytaj więcej...

Budowa trasy tramwajowej w ulicy Hubskiej

We Wrocławiu na początku listopada 2017 roku rozpoczęła się budowa torowiska tramwajowego w ciągu ulicy Hubskiej. Celem powstania nowego odcinka było zapewnienie połączenia pomiędzy istniejącymi trasami na Tarnogaj i Gaj oraz skrzyżowaniem ulic Małachowskiego i Puławskiego, tworząc tym samym alternatywną możliwość przejazdu w rejonie Dworca Głównego.

Czytaj więcej...

Protram Wrocław

W latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku w wyniku przekształceń Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu doszło do wydzielenia Zakładu Napraw Tramwajów, na bazie której powstała firma Remonty i Modernizacja Tramwajów Protram Wrocław Sp. z o.o. Przez pierwszą dekadę obecnego wieku był to jeden z czołowych zakładów remontujących tabor tramwajowy w naszym kraju. Niestety, ostatnie lata to gorszy czas dla wrocławskiej firmy.

Czytaj więcej...

Reorganizacja zajezdni

We Wrocławiu ruszyła reorganizacja zajezdni mająca na celu ograniczenie kosztów utrzymania zaplecza tramwajowego. Spośród czynnych obecnie czterech zajezdni, już niedługo w stolicy Dolnego Śląska pozostaną tylko trzy. Do likwidacji pójść ma zajezdnia Dąbie. Stacjonujące tu tramwaje będą musiały pomieścić się w pozostałych zajezdniach.

Czytaj więcej...

Nowe trasy tramwajowe

Wrocław nie od dziś nazywany jest "miastem wiecznych objazdów". Inne powiedzenie głosi, że w mieście tym nie ma czegoś takiego, jak stały układ linii tramwajowych. Zawsze jakiś fragment sieci jest zamknięty i nigdy wszystkie linie tramwajowe nie kursują po swoich stałych trasach. Boom remontowy trwa w stolicy Dolnego Śląska od wielkiej powodzi w 1997 roku, gdy woda z Odry zalała całe miasto. Po tamtych tragicznych wydarzeniach pozostało już jednak niewiele śladów, a Wrocław z każdym rokiem odnawia swoją infrastrukturę komunikacyjną.

Czytaj więcej...

Zdjęcie tygodnia

Zaloguj się

Odwiedza nas 153 gości oraz 1 użytkownik.