Tramwaje w Krakowie
105Nb
- Nadrzędna kategoria: Tramwaje
- Kategoria: Tramwaje eksploatowane w Krakowie
- Opublikowano: wtorek, 20, listopad 2012 20:59
- Super User
- Odsłony: 5638
W czerwcu 1988 roku w ramach ciągłego unowocześniania tramwajów typu 105Na chorzowski Konstal wyprodukował prototypowy egzemplarz wagonu, który oznaczono symbolem 105Nb (numer fabryczny 2552). Zastosowano w nim po raz pierwszy większą kabinę motorniczego, dwa okna służące jako wyjścia ewakuacyjne, inne podwieszenie sprzęgów oraz małe klapy w dachu.
Wagon skierowany został do pracy w MPK Kraków, gdzie otrzymał numer 934. Połączono go w skład z wozem 105Na numer 935. W 2000 roku oba tramwaje przeniesione zostały do zajezdni w Nowej Hucie, gdzie zmieniono im numery na 374+375. Jesienią 2004 roku skład przeszedł naprawę główną w Stacji Obsługi i Remontów.
W latach 1992 - 1993 Konstal wyprodukował kolejne kilka sztuk pojazdów oznaczonych symbolem 105Nb. W stosunku do prototypowego egzemplarza modernizacja obejmowała zdecydowanie więcej elementów. Z tego względu nowsze 105Nb w znacznym stopniu różnią się od wagonu z 1988 roku.
| Typ | 105Nb - prototyp dla Krakowa |
| Rodzaj wagonu | Silnikowy |
| Producent | "Konstal" w Chorzowie |
| Lata produkcji | 1988 |
| Szerokość toru [mm] | 1435 |
| Długość całkowita [mm] | 13500 |
| Masa własna [t] | 16,8 |
| Liczba miejsc siedzących | 16 |
| Liczba miejsc stojących: | 125 |
| Liczba osi | 4 |
| Liczba silników | 4 |
| Moc godz. silników [kW] | 4x41,5 |
| Prędkość maksymalna [km/h] | 70 |


Komentarze